Gratis verzenden vanaf € 35,-
Kikker speelboekje
€ 11,49
Boekje met knisperelementen én een spiegeltje voor Kikkers nieuwste vriendje: jijzelf!
Wat ritselt en knispert daar? Wat is dat zacht! Een babyspeelboekje met Kikkers vrienden Eend, Haas, Rat, Varkentje en Beertje. En een spiegeltje voor Kikkers nieuwste vriendje: jijzelf!
Op voorraad
Kikker speelboekje
Het Kikker speelboekje is een boekje met knisperelementen én een spiegeltje voor Kikkers nieuwste vriendje: jijzelf!
Wat ritselt en knispert daar? Wat is dat zacht! Een babyspeelboekje met Kikkers vrienden Eend, Haas, Rat, Varkentje en Beertje. En een spiegeltje voor Kikkers nieuwste vriendje: jijzelf!
Bekijk ook het boek Kikker ik leer ABC of Kikker is jarig en de andere leuke boekjes.
Positieve effecten voorlezen
Voorlezen heeft tal van positieve effecten op de ontwikkeling van kinderen. Zowel op emotioneel, cognitief als sociaal vlak. Voorlezen draagt bij tot een betere taal- en leesvaardigheid van het kind. Hoe vroeger en regelmatiger kinderen worden voorgelezen, hoe groter de voordelen zijn.
Voorlezen prikkelt de fantasie en nieuwsgierigheid van kinderen. Door samen met kinderen in een verhaal te duiken, komen ze in een andere wereld terecht en leren ze nieuwe en onbekende dingen kennen. Hun dagelijkse wereld wordt groter, ze kunnen meeleven en zich identificeren met personages. Verhalen kunnen kinderen blij en vrolijk maken, maar ze kunnen ook gevoelige thema’s zoals ziekte, verlies en dood bespreekbaar maken. Boeken kunnen een goede aanleiding zijn om na het voorlezen te praten over emoties zoals angst en verdriet. Ook zorgt voorlezen voor rust, ontspanning en structuur in de dag van kinderen. Een verhaaltje voor het slapen gaan is daar een mooi voorbeeld van.
Voorlezen heeft een bewezen positief effect op de ontwikkeling van taalvaardigheid, leesvaardigheid en ontluikende geletterdheid. De zinsbouw, de opbouw van verhalen en het woordgebruik zijn anders dan die in het dagelijkse taalgebruik. Voorlezen verrijkt dus de woordenschat en draagt bij tot een beter taalgevoel en taalbegrip. Kinderen die op jonge leeftijd regelmatig voorgelezen worden, leren later sneller zelf lezen en hebben minder moeite met spellen en begrijpend lezen. Ook op vlak van concentratie en rekenvaardigheid is er een merkbare positieve invloed. Die effecten duren tot ver in het basisonderwijs.