Algemene voorwaarden

Hier kun je onze algemene voorwaarden nalezen. Niet alleen de overheid creëert regels om de veiligheid van je aankoop te waarborgen. Ook wij als webwinkelier stellen je graag op de hoogte van onze voorwaarden. Door het akkoord gaan met de algemene voorwaarden, is er een overeenkomst tussen jou als klant en ons tot stand gekomen. Maar voordat je akkoord gaat met onze algemene voorwaarden, verzoeken wij je vriendelijk de voorwaarden aandachtig door te nemen en kennis te nemen van onze werkwijze. Dit kan vervelende situaties voorkomen. Onderdeel van onze algemene voorwaarden is de privacy en cookie verklaring. Als je akkoord gaat met de algemene voorwaarden ga je automatisch ook akkoord met de privacy- en cookieverklaring. De privacy en cookieverklaring vind je hier. Indien je vragen hebt over onze voorwaarden, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Artikel 1 – Contactgegevens

DoeppieDee
Groningerstraat 116
9493TA De Punt
Telefoonnummer: +31(0)622976294 (ma-za 09:00-18:00)
Whatsapp: +31(0)622976294
webshop@doeppiedee.nl
KvK-nummer: 83851259
Btw-identificatienummer: Op aanvraag via mail
De volgende webshops zijn onderdeel van DoeppieDee:

  • DoeppieDee
  • Bezige boefjes
  • Houtenspeelgoedkeukentje
  • Houtenspeelgoedtrein

Artikel 2 – Webshop

2.1. De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op onze website kun je ons KvK-nummer vinden. Tevens vind je daar ook onze contactgegevens. Ons btw-nummer is verkrijgbaar op aanvraag via e-mail.
2.2. Onze webshop is voorzien van een SLL-Certificaat. Dat betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van jouw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van jouw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.
2.3. Wij verstrekken jouw persoonsgegevens nooit aan derden waar we geen verwerkersovereenkomst mee hebben. Zie hiervoor onze privacy en cookieverklaring.
2.4. Onze webshop is verplicht om vooraf toestemming aan je te vragen betreffende cookies. Je leest hier meer over in onze privacy en cookieverklaring.
2.5. Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.
2.6. De webshop heeft een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, om zich in te dekken tegen eventueel onterechte aansprakelijkheid die er wordt geclaimd door een klant.
2.7. Wij streven ernaar om je ten allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer je twijfels heeft over de aankoop van een product, staan onze medewerkers je graag te woord.
2.8. Je kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief. Je wordt dan maximaal 1 keer per maand op de hoogte gehouden van onze aanbiedingen.

Artikel 3 - Herroepingsrecht

3.1. Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door jou of een vooraf door de jou aangewezen en aan de ons bekend gemaakte vertegenwoordiger. Mocht je binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kun je het product aan ons retourneren, zonder dat je het product zelf hoeft te betalen. Retour sturen kan gratis via PostNL. Je krijgt via een e-mail een retourformulier toegestuurd. Dit plak je op het pakket en geef je af bij een PostNL punt bij je in de buurt. Indien je al een betaling heeft gedaan, ontvang je een creditfactuur en wordt het door jou betaalde bedrag op jouw rekeningnummer teruggestort.
3.2. Tijdens de bedenktijd zal je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Je zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien je van je herroepingsrecht gebruik maakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons retourneren, conform de door de ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Als je een product gebruikt, incompleet of beschadigd terugstuurt, kan er waardevermindering worden toegepast. 
3.3. Wanneer je gebruik wenst te maken van je herroepingsrecht ben je verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken bij ons. Het kenbaar maken dient je te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat je kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van je herroepingsrecht dient je het product binnen 14 dagen retour te sturen. Belangrijk hierbij is dat je moet kunnen bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. Wij betalen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping het bedrag aan je terug. Belangrijk is hierbij wel dat wij het product moeten hebben ontvangen of een sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. 
3.4. Indien je na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van je herroepingsrecht resp. het product niet aan de ons hebt teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 4 - De overeenkomst

4.1. De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd het geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant een betaling heeft voldaan via iDEAL, Bancontact, Apple Pay, Creditcard, achteraf via Billink (€ 1,00 extra kosten), overboeking of contant/met pin betaald aan de deur. Nadat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.
4.2. De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.
4.3. Nadat je tot aankoop bent overgegaan, ontvang je van ons een schriftelijke bevestiging per e-mail van jouw aankoop. Daarin staat het product dat je hebt gekocht en wat het je kost.
4.4. De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor jou zichtbaar wanneer je tot de aankoop van het product overgaat.
4.5. Bij overboeking vooraf of contant aan de deur betalen, reserveren wij het product maximaal 5 dagen voor je.

Artikel 5 - De prijs

5.1. De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer je het product hebt toegevoegd aan je winkelwagen.
5.2. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. Je betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien je elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.
5.3. Wanneer je een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, kom je achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

Artikel 6 - Klachten en garantie

6.1. Klachten over de levering dienen in eerste instantie per e-mail aan ons gemeld te worden. Onze medewerkers staan je graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen onze bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij je thuis af te leveren.
6.2. Klachten over het product zelf, dienen per e-mail aan ons gemeld te worden. Beschrijf je klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen voor je contact opnemen met de fabrikant of groothandel en zullen hierin voor je bemiddelen als tussenpersoon. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor je oplossen.
6.3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk per e-mail.
6.4. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je klacht aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
6.5. Op elk product dat wij aan je leveren, is een garantie van toepassing. Hoe lang deze garantie duurt, is geheel afhankelijk van het product. Op de meeste producten is een garantie van één jaar van toepassing. Op verbruiks- en gebruiksproducten zoals uitdeelcadeautjes kunnen wij slechts een beperkte garantie bieden. Indien je bij één van onze artikelen een gebrek of defect ontdekt, verzoeken wij je binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.
6.6. Wanneer het product binnen de garantieperiode kapot gaat, zullen wij een vervangend product leveren of het volledige aankoopbedrag aan je vergoeden. Dat geldt echter niet wanneer er sprake is van opzet of bewuste beschadiging. Voor beide situaties geldt dat er zonder een aankoopbon niet terugbetaald kan worden.